سوختن واشر سرسیلندر

سوختن واشر سرسیلندر

سوختن واشر که اتفاقی رایج در خودروها است نیز عواقب بدی را برای موتور و قطعاتش به دنبال دارد. معایبی که ممکن است منجر به سوختن یا نیم سوز شدن واشر سر سیلندر شود عبارتند از:

  • تاب پیدا کردن سرسیلندر؛
  • ترک خوردگی سرسیلندر؛
  • شل بودن پیچ های سرسیلندر؛
  • گرم شدن بیش از اندازه موتور؛
  • اشتباه بستن پیچ های واشر سرسیلندر و سرسیلندر و عدم تنظیم مناسب آن ها.

هریک از این معایب ممکن است به دلایل زیر اتفاق افتد. می توان با دقت به این موارد، از خرابی قطعات موتور و واشر جلوگیری کرد:

  • کم شدن آب رادیاتور.
  • مسدود شدن مجرای عبور آب در موتور.
  • رسوب کردن یا نقص سیستم خنک کننده و فن، در نتیجه خنک نشدن آب رادیاتور.
  • نقص و خرابی ترموستات.
  • نقص در عملکرد واتر پمپ و گردش ناقص و نادرست آب در موتور.
  • تاب خوردن و به هم پیچیدن شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
  • رانندگی های طولانی مدت در ترافیک های سنگین و فشار زیاد بر موتور در فصل گرما.

همچنین از علائم سوختگی و یا نیم سوز شدن واشر می توان به موارد زیر اشاره کرد. با مشاهده هریک از این علائم، مراجعه به تعمیرگاه و بررسی قطعات درگیر و همچنین سرسیلندر و واشر توصیه می شود.

  • دیر روشن شدن موتور خودرو بخصوص پس از مدتی خاموش بودن خودرو و سرد شدن موتور.
  • لرزیدن موتور پس از روشن شدن و خروج دود سفید از آن.
  • متورم شدن و باد کردن شیلنگ های متصل به رادیاتور.
  • ورود روغن داخل مخزن رادیاتور.
  • کم شدن بی دلیل آب رادیاتور، در حالی که سیستم خنک کننده سالم است و نشتی ندارد.
  • شنیدن صدای غیرطبیعی شبیه به شرشر آب از فضای پشت داشبورد.

1 نظر

نظر بدهید

جستجو کنید

مطالب جدید