

سوختن واشر سرسیلندر
سوختن واشر که اتفاقی رایج در خودروها است نیز عواقب بدی را برای موتور و قطعاتش به دنبال دارد. معایبی که ممکن است منجر به سوختن یا نیم سوز شدن واشر سر سیلندر شود عبارتند از:
- تاب پیدا کردن سرسیلندر؛
- ترک خوردگی سرسیلندر؛
- شل بودن پیچ های سرسیلندر؛
- گرم شدن بیش از اندازه موتور؛
- اشتباه بستن پیچ های واشر سرسیلندر و سرسیلندر و عدم تنظیم مناسب آن ها.
هریک از این معایب ممکن است به دلایل زیر اتفاق افتد. می توان با دقت به این موارد، از خرابی قطعات موتور و واشر جلوگیری کرد:
- کم شدن آب رادیاتور.
- مسدود شدن مجرای عبور آب در موتور.
- رسوب کردن یا نقص سیستم خنک کننده و فن، در نتیجه خنک نشدن آب رادیاتور.
- نقص و خرابی ترموستات.
- نقص در عملکرد واتر پمپ و گردش ناقص و نادرست آب در موتور.
- تاب خوردن و به هم پیچیدن شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور.
- رانندگی های طولانی مدت در ترافیک های سنگین و فشار زیاد بر موتور در فصل گرما.
همچنین از علائم سوختگی و یا نیم سوز شدن واشر می توان به موارد زیر اشاره کرد. با مشاهده هریک از این علائم، مراجعه به تعمیرگاه و بررسی قطعات درگیر و همچنین سرسیلندر و واشر توصیه می شود.
- دیر روشن شدن موتور خودرو بخصوص پس از مدتی خاموش بودن خودرو و سرد شدن موتور.
- لرزیدن موتور پس از روشن شدن و خروج دود سفید از آن.
- متورم شدن و باد کردن شیلنگ های متصل به رادیاتور.
- ورود روغن داخل مخزن رادیاتور.
- کم شدن بی دلیل آب رادیاتور، در حالی که سیستم خنک کننده سالم است و نشتی ندارد.
- شنیدن صدای غیرطبیعی شبیه به شرشر آب از فضای پشت داشبورد.
1 نظر
نظر بدهید